🔸هوشبهر: چقدر توانایی دارد؟
🔸کوشبهر: چقدر تلاش میکند؟
🔸روحبهر: چقدر به درس خواندن ایمان دارد؟
🔸شوربهر: چقدر شور و شوق به یادگیری دارد؟
اگر ما بتوانیم شور و شوق و ایمان و باور به درس خواندن را در دانشآموزان ایجاد کنیم، به طور غیر مستقیم آنها را وادار میکنیم تا تلاش و کوشش خود را هدفمند کنند. اساس یادگیری باور به یادگیری است. اعتقاد به این که محتوای درسها چقدر در آینده برای او کاربردی خواهند بود، نکتهای که در برنامه ریزی درسی میگویند: منطق درس، چرایی درس.
وقتی دانشآموز منطق درس را فهمید، میتوان امیدوار بود که به درس علاقمند خواهد شد.
پس هوشبهر که همه دارند، کوشبهر، روحبهر و شوربهر به میزان تلاش و کوشش و علاقه ما به دانشآموزان و فرایند یاددهی_یادگیری بستگی دارد.
بازدید : 509
پنجشنبه 28 آبان 1399 زمان : 2:39